7 rad jak na proteinový nápoj při hubnutí_Athletic24

7 rad, jak na proteinový nápoj při hubnutí

Možná si celý život myslíte, že syrovátkový protein je jen pro namakané chlápky, kteří celý život tráví někde mezi fitkem a bodybuilderskými soutěžemi.Nicméně opak je pravdou.

Tímto článkem bych chtěla zbořit několik mýtů. Například to, že protein není vhodný pro ženy, protože si s ním vybudujete příliš svalové hmoty. Syrovátkový protein je skvělý pomocník při hubnutí pro obě pohlaví a myslím si, že po přečtení tohoto článku se budete divit jak to, že vám to ještě nikdy nikdo tak polopaticky nevysvětlil.

  1. Co je to syrovátkový protein? Na začátek si možná povězme co, že to ten syrovátkový protein vlastně je? Zjednodušeně řečeno je to tekutina, která zbyde z mléka při výrobě sýru. A určitě ji důvěrně znáte jako tu tekutinu na povrchu vašeho jogurtu, který si dáváte ke snídani.

Vysušením této tekutiny vniká práškový syrovátkový protein. Tímto procesem se také zničí 95% obsažené laktózy, takže pokud jste alergičtí na mléko, syrovátkový protein je tady i pro vás!

safe_image-1

  1. Porozumějme různým druhům syrovátkového prášku na trhu (a všem těm divným názvům, které nesou)

Syrovátka se dělí na tři základní druhy:

  1. Koncentrát
    • Obsahuje 70-80% bílkovin
    • A nějaký ten mléčný cukr a tuk
  2. Izolát
    • Obsahuje 90% bílkovin
    • A má méně cukru a tuku než předchozí zástupce
  3. Hydrolyzát
    • Téměř 100% bílkovin
    • 0% cukru a tuku
    • A bývá doplněn různými enzymy pro zrychlení spalování

Záleží vůbec na typu proteinu, který používáte? Popravdě řečeno ani ne. Mnohem důležitější než pěčlivě vybraný druh proteinu je, abyste se dostatečně věnovali výběru zdravého jídla a cvičení.

  1. Pochopte, proč je protein tak důležitý pomocník při hubnutí

Za prvé se budete cítit déle sytí a je vědecky dokázáno, že s dostatečným příjmem proteinu klesnou vaše chutě na sladké až o 60%.

Za dále je to zkrátka zatraceně jednoduché! Stačí mít pořád po ruce shaker  a protein a můžete mít po ruce zdravé jídlo vždy, i když zrovna nemáte čas, nebo jste v práci.

Proteinové koktejly také jak je známo budují svaly. Takže když hubnete, můžete si být jistí, že to co hubnete, je opravdu tuk a ne svaly.

  1. Bílkoviny mají blahodárný vliv na vaše zdraví
  • Zlepšují celkový tělesný stav
  • Pomáhají při hubnutí
  • Zlepšují výkon svalů
  • Snižují krevní tlak
  • Snižují projevy stresu
  • Pomáhají s příjmem vody
  • Obsahují antioxidanty

Tak už chápete, proč je protein důležitý pro hubnutí?

  1. Kdy je nejlepší čas na proteinový nápoj?
  • 30 min před nebo po cvičení – pomáhá rozvoji svalů a jejich následné regeneraci.
  • 30 min před jídlem nebo před tím než jdete ven – Jednoduše řečeno, nezbaštíte všechno, co bude na jídelním lístku. Díky tomu budete mít větší kontrolu nad tím, co jíte, když jste venku s rodinou nebo přáteli.
  • Zdravá svačina – přepadla vás chuť na čokoládu? Dejte si čokoládový proteinový koktejl a je po problému.
  1. S čím mám syrovátkový protein smíchat?

Nejlepší je proteinový prášek smíchat s vodou nebo nedoslazeným mlékem, nejlépe mandlovým, rýžovým nebo kokosovým. Zkuste se vyhnout klasickému kravskému mléku, protože obsahuje spousty cukru.

Protein můžete také přidat do ovesné kaše, řeckého jogurtu nebo smoothie.

safe_image-5

  1. Kolik je doporučená denní dávka proteinového prášku?

Doporučuje se užívat mezi 25-50 gramy denně, což se rovná jedné až dvěma odměrkám (které jsou v balení proteinu, ale záleží na tom, jaký používáte). Nicméně příjem proteinu není nějak limitován. Každopádně nezapomeňte bílkovinu přijímat hlavně z přírodních zdrojů jako je kuřecí maso, ryby, vejce, ořechy a podobně.

safe_image

Přesvědčila jsem vás, že syrovátkový protein je zkrátka zázrak pro každého, kdo se snaží zhubnout? Pokud máte chuť si co nejdříve nějaký pořídit a trochu si tím pomoct při shazování přebytečných kil, tak v tuhle chvíli to máte nejblíž asi k nám na e-shop Athletic24, kde máme proteinu víc než dost.

Pokud máte nějaké další tipy a názory ohledně využití proteinového nápoje nebo by vás zajímalo nějaké další téma, nebojte se nechat dole komentář! 🙂

Pro Athletic24 napsala Lenka

Libil se Vám článek? Lajkněte ho nebo sdílejte!
Zadejte svůj e-mail a už Vám nikdy neunikne nový článek.
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://blog.athletic24.cz/7-rad-jak-na-proteinovy-napoj-pri-hubnuti/
Pinterest
Pinterest

Komentáře nejsou povoleny.