Zábava u které se zapotíte

 

Nemáte rádi stereotyp a nebaví vás pořád stejné cviky u kterých koukáte kde nechal tesař díru, nebo cvičení na strojích u kterých přemýšlíte, že ta prasklina před vámi vypadá přesně jako medvídek koala zkřížený s tyranosaurem Rexem?

Vyzkoušejte cvičení na gymnastickém míči. Že na něm jenom sedíte a protahujete si záda? Že vám to při cvičení a hubnutí nemůže pomoct? Omyl. Při cvičení s míčem se pořádně zapotíte a při tom si užijete plno zábavy.

Co to gymnastický míč je?

Bodyball, fitball, powerball nebo pushball. To všechno jsou označení pro velké nafukovací, gumové míče u nás nejlépe známe jako gymnastické míče.

Tento druh míče začali jako první používat švýcarští fyzioterapeuté pro rehabilitační účely v 60. letech minulého století.  Do našich českých luk a hájů tato pomůcka dorazila před více než deseti lety a stále se těší velké oblibě – je to cool, je u toho zábava a přitom si člověk i zamaká.

Pro koho je cvičené na míči určené?

Je vhodný pro všechny věkové kategorie – děti jej zkrátka milují a dospělí ho na začátku vyhledávají kvůli bolesti zad ze sedavého zaměstnání.  Když ale zjistí různé možnosti využití této cvičební pomůcky zamilují si jej a vyhledávají ho stále častěji.

S gymnastickým míčem můžete cvičit se skupinou ve fitcentru, nebo si jej jednoduše kupte domů a začněte v pohodě svého obýváku. Že se vám dneska cvičit nechce? Nevadí, stačí když si večer k televizi místo na gauč sednete právě na gymnastický míč. Neustále na něm budete nenásilnou formou vyrovnávat těžiště a udržovat rovný sed – obyčejným sezením a pohupováním na míči má velký vliv na upevnění zdraví, držení těla a hlavně relaxaci – kdo z nás nějaký ten relax po práci nepotřebuje, že?

Proč cvičit na gymnastickém míči

A proč zvolit cvičení právě na gymnastickém míči? Protože cvičení na něm patří k aerobní formě pohybu. To znamená, že krom protažení a posílení svalů ukrytých hluboko v našemtěle (hlavy, trupu, zad, břicha, pánevního dna) napomáhá posílit dýchací a kardiovaskulární systém.

Jak si zvolit správný typ míče

A jak si vybrat ten nejlepší gymnastický míč? Stačí se řídit jednoduchým pravidel, že průměr míče je přizpůsoben výšce člověka:

  • míč o průměru 45 cm je vhodný pro výšku postavy do 140 cm
  • míč o průměru 55 cm je vhodný pro výšku postavy od 141 cm do 150 cm
  • míč o průměru 65 cm je vhodný pro výšku postavy od 151 do 165 cm
  • míč o průměru 75 cm je vhodný pro výšku postavy od 166 cm do 180 cm
  • míč o průměru 90 cm je vhodný pro výšku postavy nad 180 cm

Když už teď víte k čemu všemu jsou gymnastické míče dobré, stačí si vybrat ten pravý a začít objevovat kouzla této pomůcky na vlastní kůži – na ukázku vám přikládám i pár cviků.

 

Zdroj: http://www.megacardio.net/top-home-gym-workouts/?imgid=384283780679761416

 

Za Athletic Terka

Libil se Vám článek? Lajkněte ho nebo sdílejte!
Zadejte svůj e-mail a už Vám nikdy neunikne nový článek.
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://blog.athletic24.cz/zabava-u-ktere-se-zapotite/
Pinterest
Pinterest